چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

شستشوی گلیم فرش در منزل

۷ بازديد
فرش ها در کنار ستون هایی مانند فرش، موکت و مبلمان نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی منازل دارند و به دلیل اینکه در معرض تردد زیاد قرار دارند همواره در معرض آلودگی قرار دارند. هنگام شستن فرش و از بین بردن کثیفی، رعایت اصول و قوانین مختلفی ضروری است، زیرا ممکن است آسیب ببیند یا رنگ آن تغییر کند. فرش ها در واقع نوعی فرش بدون پرز هستند که علاوه بر پوشاندن کف و دیوارها می توانند ارزش هنری داشته باشند، بنابراین نگهداری و شستشوی آن ها می تواند بسیار مهم باشد. در مقاله بعدی به نحوه شستشوی فرش و موکت در منزل می پردازیم.
آشنایی با انواع گلیم فرش‌ها
همان‌طور که گفته شد گلیم فرش‌ها در اصل همان فرش‌های بدون پرز هستند و همانند فرش‌ها در دو دسته گلیم‌های ماشینی و دستبافت وجود دارند. گلیم‌های دستبافت معمولاً توسط افراد عشایر تولید می‌شوند و از نقش و نگار ویژه‌ای برخوردار بوده و ارزش بسیار بالایی دارند. گلیم‌ها در تمام نقاط دنیا به عنوان آثار هنری زیبا مورد توجه قرار گرفته‌اند و امروزه توسط آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و دستگاه‌های مدرن تولید و بافته می‌شوند. معمولاً گلیم‌های دستبافت توسط الیاف طبیعی و گلیم‌های ماشینی توسط الیاف مصنوعی مانند اکریلیک، پلی‌استر و ... بافته می‌شوند. از مهم‌ترین مزایای گلیم‌ها در مقایسه با فرش‌ها می‌توان به قابلیت شستشوی راحت، حمل‌ونقل ساده، قیمت کمتر و نگهداری آسان‌تر اشاره کرد.
شستشوی گلیم فرش
گلیم فرش‌ها ازجمله لوازمی هستند که به سبب استفاده‌های متعددی و تحت ترافیک بودن بالا پتانسیل جذب آلودگی بالایی دارند و بعد از مدتی نیاز به شستشو پیدا می‌کنند. شستن گلیم همانند فرش‌ها می‌تواند به دو روش سنتی و در منزل و روش مدرن و استفاده از شرکت‌های قالیشویی انجام شود. هر کدام از این ‌روش‌ها نیازمند رعایت نکات و فاکتورهای مختلفی بوده و می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.